Kaldırımın yaya trafiği talebine cevap verecek genişliğe sahip olmaması (dar olması) Yorum ve katkılarınızı isminizle veya anonim (isimsiz) olarak iletebilirsiniz. Zaman ayırdığınız için teşekkürler...
Kural dışı geçici veya kalıcı işgallerden kaynaklanan daralmalar nedeniyle gerekli hizmeti verememesi... Bir örnek: Roma'daki yaya dostu (!) kaldırımlar (Sayfanın ortalarına inip "Pedestrian-friendly sidewalks" başlığını bulunuz veya Ctrl+F yardımıyla "sidewalk" terimini aratınız.) Yorum ve katkılarınızı isminizle veya anonim (isimsiz) olarak iletebilirsiniz. Zaman ayırdığınız için teşekkürler...
Kanada'daki bir grup araştırmacı tarafından 2000 yılında yayınlanmış bir makalede özetle şu bilgilere yer veriliyor: Çalışmada; koroner kalp hastalıkları, inme (felç), bağırsak kanseri, meme kanseri, şeker hastalığı ve kemik erimesi şeklinde ele alınmış başlıca ölümcül hastalıkların görülme riski ile bedensel hareketlilik arasında matematiksel bir ilişki kurulmuş; söz konusu hastalıklardan kaynaklanan hasta bakım maliyetleri ve ölüm oranları bu ilişki çerçevesinde irdelenmiştir. Kanada'da 1999 yılında gerçekleştirilen sağlık hizmetleri giderlerinin %2,5'i anlamına gelen 2,1 milyar dolarlık bir harcama miktarının bedensel hareketsizlikten kaynaklandığı belirlenmiştir. Hareketsizlik nedeniyle Kanada'da yalnızca 1995'te 21.000 erken ölümün gerçekleştiği hesaplanmıştır. Bedensel hareketsizliğin sadece %10 kadar terk edilmesi halinde, Kanada özelinde, yıllık 150 milyon dolarlık bir kazanım elde edileceği hesaplanmıştır. Sonuç: İnsan yaşamında hareke...
Yorumlar
Yorum Gönder
İlginiz ve zamanınız için teşekkür ederim.