Kaldırımın yaya trafiği talebine cevap verecek genişliğe sahip olmaması (dar olması) Yorum ve katkılarınızı isminizle veya anonim (isimsiz) olarak iletebilirsiniz. Zaman ayırdığınız için teşekkürler...
Kural dışı geçici veya kalıcı işgallerden kaynaklanan daralmalar nedeniyle gerekli hizmeti verememesi... Bir örnek: Roma'daki yaya dostu (!) kaldırımlar (Sayfanın ortalarına inip "Pedestrian-friendly sidewalks" başlığını bulunuz veya Ctrl+F yardımıyla "sidewalk" terimini aratınız.) Yorum ve katkılarınızı isminizle veya anonim (isimsiz) olarak iletebilirsiniz. Zaman ayırdığınız için teşekkürler...
Kamulaştırma kısıtlarının bulunduğu bazı koridorlarda, uygun enkesit geometrisinin oluşturulabilmesi için tek yön uygulaması düşünülebilir. İlgili koridor, "komşu" yol ağı ile birlikte etüt edilerek ve benzetim çalışması yapılarak fizibilitesine bakılabilir. Bu yöntemin uygulandığı ve başarılı sayılabilecek bazı örneklere göz atalım. Ortabahçe ve Ihlamurdere Caddesi Koridoru Beşiktaş, İstanbul Kuralsız işgaller ve bina istimlak sorunları nedeniyle efektif yürüme genişliği yer yer 1,20-1,50 m dolaylarına düşse de, koridor boyunca yolun her iki yanında yaklaşık 2 m kadar bir kaldırım genişliği yakalanmış ve koridorun çoğu kesiminde bu sürdürülmüş. Yorum ve katkılarınızı isminizle veya anonim (isimsiz) olarak iletebilirsiniz. Zaman ayırdığınız için teşekkürler...
Yorumlar
Yorum Gönder
İlginiz ve zamanınız için teşekkür ederim.